Bez přebalu, lehce slehlá vzaba, lehce ošoupané rohy, obsah ve velmi dobrém stavu.
Světoznámý humorista a satirik Ephraim Kishon je české veřejnosti dobře znám z řady povídkových knížek, v nichž neodolatelným a jedinečným způsobem popisuje strasti a slasti všedního života. Jeho postřehům, myšlenkám a bonmotům se nelze nesmát a v Kishonových povídkách je jich bezpočet. V knize Picassova sladká pomsta obrátil Kishon svůj satirický pohled k modernímu umění, především malířství a sochařství. A nevyjadřuje se o něm jako sváteční návštěvník galerií, ale jako vzdělaný kunsthistorik, který má o umění dost jasno.
Bez přebalu, lehce slehlá vzaba, lehce ošoupané rohy, obsah ve velmi dobrém stavu.
Světoznámý humorista a satirik Ephraim Kishon je české veřejnosti dobře znám z řady povídkových knížek, v nichž neodolatelným a jedinečným způsobem popisuje strasti a slasti všedního života. Jeho postřehům, myšlenkám a bonmotům se nelze nesmát a v Kishonových povídkách je jich bezpočet. V knize Picassova sladká pomsta obrátil Kishon svůj satirický pohled k modernímu umění, především malířství a sochařství. A nevyjadřuje se o něm jako sváteční návštěvník galerií, ale jako vzdělaný kunsthistorik, který má o umění dost jasno.
Zřetelně rozeznává skutečné umění od nejrůznějších imitací, bezobsažných mystifikací a pseudouměleckých patvarů a bezostyšně si z nich střílí. Stejně, či spíše nelítostněji zesměšňuje výtvarné kritiky, maskující květnatými a nesrozumitelnými frázemi prázdnotu a neumění moderních uměleckých mágů a zastírající často záplavou cizích slov skutečnost, že posuzovanému dílu sami neporozuměli.
Sám Ephraim Kishon dává přednost umění srozumitelnému, čitelnému a harmonickému. S jeho postoji a soudy není nutno bezvýhradně souhlasit, na každý pád se ovšem nelze nad nimi nesmát. A aby bylo zcela jasné, o co, či o koho jde, doprovází text řada reprodukcí zmiňovaných děl.