„Firma, která nemá strategii je jako kvítí bez vody“. Kdosi z významných světových manažerských guru vyslovil tuto větu a snad právě proto, že zní tak nevědecky a možná pro podnikovou a podnikatelskou sféru neprakticky, necituje se často. To nesnižuje její pravdivost. Firma bez strategie, odkázaná na ryzí operativu, nemá dnes ve světě valnou šanci. Strategie má mnoho podob a jedna z hlavních je strategie zaměřená na to nejcennější, co firma vlastní – na lidi. Personální strategie jsou klíčové. Mnoho manažerů rádo a jistě s upřímností hovoří o ceně lidského kapitálu ve firmě, ale málo z nich jsou mužové činu. Personální strategie je ruku v ruce spjatá s tím, co firma musí dokázat – obstát v tvrdé a nesmlouvavé konkurenci na trhu a zajistit akcionářům, zákazníkům i zaměstnancům co od ní očekávají. Včerejšek, dnešek byl a zejména zítřek bude jiný. Změna je imperativ a zákon. Řídit změny prostřednictvím lidí předpokládá především řídit změny těchto lidí. Jinak se nedokáže mnoho nebo zhola nic. Kniha pojednává o smyslu a úloze personálních strategií ve světě moderního podniku třetího tisíciletí v globální konkurenceschopnosti a řízení změn prostřednictvím nového světa práce a managementu. Zamýšlí se nad tím, co by měl manažer i personalista vědět, co by měl dělat, aby jeho firmu nepostihl stejný osud jako ono kvítí bez vody.