Předkládaná publikace „Základy ekonomiky podniku“ se zabývá základy podnikové ekonomiky, jejímž předmětem je podnik. Podniková ekonomika je teoretickou i praktickou disciplínou. Podnikatelům, ekonomům i manažerům dává poučení, jak mají vést svůj podnik, aby pracoval s co nejvyšší výkonností a hospodárností tak, aby obstál v náročném tržním prostředí.
Podniková ekonomika vychází z obecné ekonomické teorie, poznatky však čerpá z celé řady dalších vědních disciplín, jako je například makroekonomie, mikroekonomie, management, účetnictví, statistika, matematika, finance. Úspěšné zvládnutí problematiky podnikové ekonomiky tedy předpokládá základní vědomosti z těchto vědních disciplin.
Cílem předkládaného textu je poskytnout informace, vědomosti a dovednosti z oblasti podnikové ekonomiky jako předpoklad pro výkon řídících a ekonomických funkcí v podnicích a dále uvést do souladu poznatky z ostatních dílčích předmětů týkajících se problémů podnikové ekonomiky a zdůraznit souvislosti a návazn